Frakt og levering 

All vår distribusjon skjer fra vårt hovedlager i Rogaland. Vi leverer 99% av våre ordrer innen 1-3 virkedager fra bestillingsdato.

I kampanjeperioder og ved bestilling av større ordre må det påregnes noe lenger leveringstid.

Hvor leverer Økoland.no? 

Vi leverer pakker over hele Norge.  Normalt vil vi levere til ditt nærmeste utleveringsted (servicepartner) for transportøren (MyPack/PostNord), men om nærmeste utleveringsted er fullt (i kampanjeperioder og før jul) så kan en måtte regne med at transportør må velge et utleveringsted som defineres som nærmeste neste ledige sted.

Frakt og Fri Frakt

Økoland sender alle ordre med Postnord, og vi velger den raskeste og beste fraktmetoden for din pakke. Fraktpris er kroner 99, og vi gir gratis frakt på alle ordrer over 750 kroner.  Du vil motta en leveringsbekreftelse fra oss når pakken sendes fra oss.

Hente ordre selv

et er mulig å hente dine ordre på vårt lager mellom klokken 15.00-16.00 alle hverdager. Dette må være avtalt med oss på forhånd, og gjelder kun ordre som allerede er bestilt og betalt. Kontakt oss på post@okoland.no for å avtale dette.

Mangel eller feil ved leveranse eller vare 

Send oss en e-post til post@okoland.no. Husk at gi oss informasjon om kundenummer, ordrenummer og varenummer på varen. Vi svarer deg så fort som mulig etter at vi har funnet ut hva som har skjedd eller har fått rettet opp feilen.

Dersom du har fått feil vare, eller det mangler en vare i pakken, refunderer vi beløpet. Vi ettersender ikke. Ta det heller med på din neste bestilling.

 

Er varen skadet under transport? 

Dersom varen er skadet under transport, er det viktig at du følger punktene nedenfor:

  • ta vare på den originale emballasjen og produktet.
  • dersom pakken er skadet når du henter pakken, skal skademelding skrives ut på utleveringsstedet (post i butikk).
  • send en mail til post@okoland.no med kundenummer, ordrenummer og varenummer.

Vi vil deretter behandle saken din og finne ut hva som har skjedd for å rette opp eventuelle feil. Når retur er godkjent, kan du sende pakken tilbake med skademelding fra Postnord. Pakken må sendes tilbake innen rimelig tid, og innen 10 virkedager fra du har hentet pakken.

  

Har du glemt å hente pakken din? 

Dersom du ikke henter pakken din innen 14 dager, vil den bli returnert til Økoland.no. Du vil motta en SMS når pakken har kommet, i tillegg får du en purring et par dager senere. Når en pakke ikke blir hentet vil Økoland.no kunne kreve fraktkostnader for tur/retur.

 

Har du mottatt feil vare? 

Send oss en e-post til post@okoland.no og fortell hva som har blitt gjort feil.  Husk å gi oss informasjon om kundenummer, ordrenummer, varenummer og hvilken vare som er feil. Du må informere oss om eventuelle feil innen 10 virkedager etter at du har hentet produktet.

 

Angrerett 

Alle henvendelser som gjelder reklamasjon, skade på varen, feil ved leveransen skal rettes skriftlig gjennom Kundeservice. Ikke send tilbake varen før du har snakket med en saksbehandler i Økoland.  På den måten slipper vi unødvendige misforståelser, i tillegg til at vi får hjulpet deg på best mulig måte.

Vi henviser til angrerettloven dersom du angrer på et kjøp hos oss.  I pakken du har mottatt, ligger det et angreskjema som du også kan finne på ”min konto”.  Fyll ut skjema og send varen til oss i retur innen 14 dager.  Eventuell returforsendelse må betales av deg.

Du har alltid 14 dagers angrerett iht. gjeldende lover og regler. Det eneste vi krever fra deg er at varen kommer tilbake til oss i sin opprinnelige stand innen rimelig tid. Original emballasje og merkelapper skal legges ved returen.  Dersom du har fått en defekt vare står vi for returkostnaden.

Last ned angrerettskjema.

 

Reklamasjon 

Er det mangler eller feil ved varen, sender vi deg ny vare. Du må ha gyldig reklamasjon for å pengene tilbake og for å få dekket returkostnaden.

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss skriftlig.  Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig.  Kontakt oss på post@okoland.no. For raskest behandling av din retur bør e-posten inneholde kundenummer, ordrenummer, hvilket varenummer det gjelder og feilmelding/begrunnelse.

Vi anbefaler deg å bruke Norgespakken ved Posten eller Smartpost slik at du har sporingsmuligheter og forsikring.

 

Rabatt og avslag – kampanjer 

Rabattkoder vil vanligvis ikke gjelde på varer allerede er på salg.

 

Sikkerhet og personvern 

Vi lover å håndtere personopplysninger som blir lagt igjen på Økoland.no på en trygg måte. For at du kan handle på Økoland.no, trenger vi personopplysninger som navn, adresse og e-postadresse. Vi er pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring og ved garanti- og returordninger. Informasjonen du har lagt inn finner du på ”min konto”.

All informasjon om betaling og kredittkort oppbevares hos Klarna, som er ansvarlig for å belaste, oppheve, reservere og kreditere din bestilling hos oss.

For å kunne lære mer om hva våre kunder og hva de er opptatt av, registrerer og oppbevarer vi loggdata når du klikker og søker på okoland.no. Denne informasjonen benyttes også for å vise deg relaterte produkter og sende deg tilbud, dersom du har krysset av for nyhetsbrev. Økoland.no selger ikke personopplysninger til en tredjepart. Du kan være trygg på at dine personopplysninger som er registrert på denne siden, kun blir brukt i forbindelse med din handel på Økoland.no.